Oryantiring Eğitimi Kursu

Oryantiring Eğitimi Kursu

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okullarda görev yapan sınıf, beden eğitimi, sosyal bilgiler, coğrafya, fen bilgisi ve biyoloji öğretmenlerinin oryantiring sporunu tanımaları , bu sporu okul içi / dışı öğrenme ortamlarında ders kazanımları ile ilişkilendirerek eğitim aracı olarak kullanabilmelerini sağlamak amacıyla düzenlenmiştir.

  • Oryantiring sporunun tan?m?n? yapar.
  • Oryantiring sporunun tarihçesini aç?klar.
  • Oryantiring sporunun Türkiye’deki ve dünyadaki geli?meleri hakk?nda bilgi sahibi olur.
  • Oryantiring sporunun türlerini s?ralar.
  • Oryantiring sporunun yar??ma kurallar?n? aç?klar.
  • Oryantiring sporunun türlerini ve yar??ma kurallar?n? s?ralar.
  • Oryantiring sporunda kullan?lan malzemeleri tan?r.
  • Oryantiring sporunun ö?renci ö?renmesi ve geli?imi üzerindeki etkilerini aç?klar.
  • Okullarda uygulanan oryantiring sporunun çal??ma ?ekillerini aç?klar.
  • Oryantiring sporunun parkurunu haz?rlar.
  • Harita çizim program?n?n kurulumunu yapar.
  • Harita çizim program?nda etkinlik olu?turur.
  • Harita çizim program?nda kulüp kategori ekleme, silme ve düzenleme i?lemlerini yapar.
  • Harita çizim program?nda parkur bilgilerini ekleme, silme, de?i?tirme ve kategorilerle e?le?tirme i?lemlerini yapar.
  • Harita çizim program?na, program format?ndaki bo? csv dosyas?na sporcu, parkur, kulüp ve kategori bilgilerinin aktar?m?n? yapar.
  • Harita çizim program?nda olu?turulan etkinliklerle ilgili ç?k?? listesi planlama ve haz?rlama i?lemlerini yapar.
  • Harita çizim program?nda yar??ma esnas?nda SI içinde ve elektronik kontrol sisteminde yer alan datalar? aktarma i?lemlerini yapar.
  • Harita çizim program?nda yar??ma sonuçlar?n? süreli veya puanl? ?ekilde yapar.
  • Harita çizim program?na excel listelerini aktar?r.
  • Harita çizim program?nda kar??la??lan problemlere yönelik çözümleri s?ralar.
  • Harita çizim program? ile parkur haz?rlar
  • Ö?retim programlar?nda oryantiring sporu ile ili?kilendirilebilecek kazan?mlar? belirler.
  • Oryantiring sporunu di?er disiplin alanlar? ile ili?kilendirerek ö?rencilerin fiziksel, psikolojik, sosyal ve bili?sel geli?im özelliklerine uygun etkinlikler tasarlar.
  • Oryantiring sporunu di?er disiplin alanlar? ile ili?kilendirerek ö?rencilerin farkl? ö?renme ihtiyaçlar?na yan?t verecek etkinlikler tasarlar.
  • Oryantiring sporunu di?er disiplin alanlar? ile ili?kilendirerek tasarlad??? etkinliklerin etkilili?ini de?erlendirir.
  • Etkinlik tasarlama sürecinde di?er alan ö?retmenleri ile i?birli?i yapar.
  • Oryantiring sporunu e?itim arac? olarak di?er ö?retim programlar? ile ili?kilendirerek okul içi ve d??? ortamlarda kullan?r;
  • Örnek ders i?leni?ini planlayarak sunumunu yapar.
  • Oryantiring sporunun  e?itim ve ö?retim sürecinde kullan?m? ile ilgili  ulusal /uluslararas? ki?isel ve mesleki geli?imine yönelik çal??malar? takip eder.
  • Alan? ile ilgili temel bilgi ve veri kaynaklar?n? s?n?fland?r?r.
  • Alan?n?n e?itim ve ö?retimi için gerekli olan becerileri sergiler.
  • Meslekta?lar?yla bilgi ve deneyim payla??m?na aç?kt?r.
  • Ki?isel ve mesleki yönden kendisini geli?tirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.