Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okullarda görev yapan sınıf, beden eğitimi, sosyal bilgiler, coğrafya, fen bilgisi ve biyoloji öğretmenlerinin oryantiring sporunu tanımaları , bu sporu okul içi / dışı öğrenme ortamlarında ders kazanımları ile ilişkilendirerek eğitim aracı olarak kullanabilmelerini sağlamak amacıyla düzenlenmiştir.
- Oryantiring sporunun tan?m?n? yapar.
- Oryantiring sporunun tarihçesini aç?klar.
- Oryantiring sporunun Türkiye’deki ve dünyadaki geli?meleri hakk?nda bilgi sahibi olur.
- Oryantiring sporunun türlerini s?ralar.
- Oryantiring sporunun yar??ma kurallar?n? aç?klar.
- Oryantiring sporunun türlerini ve yar??ma kurallar?n? s?ralar.
- Oryantiring sporunda kullan?lan malzemeleri tan?r.
- Oryantiring sporunun ö?renci ö?renmesi ve geli?imi üzerindeki etkilerini aç?klar.
- Okullarda uygulanan oryantiring sporunun çal??ma ?ekillerini aç?klar.
- Oryantiring sporunun parkurunu haz?rlar.
- Harita çizim program?n?n kurulumunu yapar.
- Harita çizim program?nda etkinlik olu?turur.
- Harita çizim program?nda kulüp kategori ekleme, silme ve düzenleme i?lemlerini yapar.
- Harita çizim program?nda parkur bilgilerini ekleme, silme, de?i?tirme ve kategorilerle e?le?tirme i?lemlerini yapar.
- Harita çizim program?na, program format?ndaki bo? csv dosyas?na sporcu, parkur, kulüp ve kategori bilgilerinin aktar?m?n? yapar.
- Harita çizim program?nda olu?turulan etkinliklerle ilgili ç?k?? listesi planlama ve haz?rlama i?lemlerini yapar.
- Harita çizim program?nda yar??ma esnas?nda SI içinde ve elektronik kontrol sisteminde yer alan datalar? aktarma i?lemlerini yapar.
- Harita çizim program?nda yar??ma sonuçlar?n? süreli veya puanl? ?ekilde yapar.
- Harita çizim program?na excel listelerini aktar?r.
- Harita çizim program?nda kar??la??lan problemlere yönelik çözümleri s?ralar.
- Harita çizim program? ile parkur haz?rlar
- Ö?retim programlar?nda oryantiring sporu ile ili?kilendirilebilecek kazan?mlar? belirler.
- Oryantiring sporunu di?er disiplin alanlar? ile ili?kilendirerek ö?rencilerin fiziksel, psikolojik, sosyal ve bili?sel geli?im özelliklerine uygun etkinlikler tasarlar.
- Oryantiring sporunu di?er disiplin alanlar? ile ili?kilendirerek ö?rencilerin farkl? ö?renme ihtiyaçlar?na yan?t verecek etkinlikler tasarlar.
- Oryantiring sporunu di?er disiplin alanlar? ile ili?kilendirerek tasarlad??? etkinliklerin etkilili?ini de?erlendirir.
- Etkinlik tasarlama sürecinde di?er alan ö?retmenleri ile i?birli?i yapar.
- Oryantiring sporunu e?itim arac? olarak di?er ö?retim programlar? ile ili?kilendirerek okul içi ve d??? ortamlarda kullan?r;
- Örnek ders i?leni?ini planlayarak sunumunu yapar.
- Oryantiring sporunun e?itim ve ö?retim sürecinde kullan?m? ile ilgili ulusal /uluslararas? ki?isel ve mesleki geli?imine yönelik çal??malar? takip eder.
- Alan? ile ilgili temel bilgi ve veri kaynaklar?n? s?n?fland?r?r.
- Alan?n?n e?itim ve ö?retimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Meslekta?lar?yla bilgi ve deneyim payla??m?na aç?kt?r.
- Ki?isel ve mesleki yönden kendisini geli?tirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.