STEM ve Bilim Merkezi olarak, öğrenmeyi eğlenceli ve etkileşimli bir deneyime dönüştürmek için çeşitli akıl ve zeka oyunları etkinlikleri sunuyoruz. Bu etkinlikler, katılımcıların problem çözme yeteneklerini geliştirmelerine, mantık yürütmelerine ve yaratıcı düşünmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Eğitimde öğrenmeyi desteklemek ve zihinsel yetenekleri artırmak amacıyla özenle tasarlanan akıl ve zeka oyunları etkinlikleri, katılımcıların kendilerini geliştirmelerini ve yeni beceriler kazanmalarını sağlar. Her yaş grubuna uygun etkinliklerimizle, çocuklar, gençler ve yetişkinler kendilerine uygun olan oyunları seçebilirler.
Akıl ve zeka oyunları, katılımcıların karşılaştıkları problemleri analiz etme, farklı açılardan bakma ve çeşitli stratejiler geliştirme yeteneklerini artırır. Bu oyunlar, gerçek hayatta karşılaşılan sorunları çözerken de benzer yaklaşımları benimsemeyi öğretir.
Oyunlarımızın çoğu, mantık yürütme ve strateji oluşturma yeteneklerini güçlendirmeyi hedefler. Katılımcılar, oyundaki değişkenleri analiz ederek en iyi hamleleri belirlemeyi öğrenirler. Bu beceriler, matematiksel düşünceyi geliştirirken aynı zamanda günlük yaşamda daha bilinçli kararlar almalarını da sağlar.
Akıl ve zeka oyunları, sadece mantık yürütmekle kalmayıp aynı zamanda yaratıcı düşünmeyi teşvik eder. Katılımcılar, farklı çözüm yollarını keşfederken yaratıcılıklarını da ortaya çıkarabilirler.
Bazı akıl ve zeka oyunları, katılımcıların bir araya gelerek takım olarak çalışmalarını gerektirir. Bu etkinlikler, işbirliği yapma, iletişim kurma ve farklı bakış açılarına saygı gösterme becerilerini geliştirir. STEM ve Bilim Merkezi olarak, akıl ve zeka oyunları etkinlikleriyle katılımcıların öğrenmeyi eğlenceli bir deneyime dönüştürmelerine ve zihinsel yeteneklerini geliştirmelerine olanak tanımaktan gurur duyuyoruz. Eğitici etkinliklerimizi keşfetmek ve kayıt olmak için lütfen etkinlik takvimimize göz atın.
STEM ve Bilim Merkezimiz, çocukların merakını ve keşfetme isteğini destekleyen çeşitli okul öncesi etkinlikleri sunmaktadır. Bu etkinlikler, çocukların bilimsel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve temel kavramları eğlenceli bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlar. Eğitimlerimiz, çocukların doğa, fen, matematik ve mühendislikle erken yaşlarda tanışmalarını sağlayarak onların zihinsel gelişimini destekler.
Etkinliklerimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek ve çocuğunuzun katılımını sağlamak için lütfen programlarımızı inceleyin ve bize ulaşın. Unutmayın, bilim her yaşta eğlencelidir!
Fen Atölyesi; çocuklara kendi gözlem ve deneyimleri ile araştırma ve keşfetme imkânı sağlayan bir atölyedir. Bu atölyede Dünya’daki canlı ve cansız birçok olgu ve olayı en temel bilimsel haliyle ele alarak çocuklara bilimsel düşünme becerisi kazandırmak hedeflenmektedir. İleriki yaşamlarında üretime katıldıklarında neden, nasıl sorularını sorabilen, yeni düşünceler üretebilen, merak eden, dünyayı tanımak ve anlamak isteyen bireyler yetişmesi için düşünmelerine sınır koymadan deneyerek keşif yapacakları deneysel etkinlikler yapılmaktadır.
Fen atölyesinde yapılan deneyler sırasında bir bilim insanı gibi çalışan öğrencilerden deney raporu hazırlamaları istenmektedir. Bilimsel araştırmalarını uygulama fırsatı bulan öğrenciler, hipotez oluşturma, deney yapma, veri toplama ve analiz etme gibi yetkin, bilimsel düşünce ve soruşturma yürütme görevlerini yürütür Öğrenciler aynı zamanda neden-sonuç hızını anlama ve tahmin etme özelliklerini de geliştiriyorlar.
Öğrenciler fen atölyesinde doğayı, organizmaları ve yapısını, gökyüzünü gözlemleyerek keşfetme imkânı buluyor. Bu atölyede yapılan uygulamalı çalışmalar ile öğrenci merak duyguları gelişiyor, sorguluyor, bilim insanları gibi azim ve sebat gösteriyor ve böylece kendi başına öğrenmeyi öğreniyor.
Fischer Teknik Atölyesi; öğrencilerin günlük hayatta karşılaştığı problemlere etkin çözüm yolları geliştirebileceği, kendi çözümlerini ve bakış açılarını değerlendirme olanağı bulduğu ve bu değerlendirmeler sonucu ürünlerini yenilikçi bakış açısı ile geliştirebildiği bir atölyedir..
İlkokul seviyesinden itibaren yapı setlerinin kullanan öğrencilerde proje temelli ve tasarım odaklı düşünme becerisinin gelişmesinin yanında psikomotor becerilerinin gelişimi de desteklenmektedir. Atölyede “keşfedin, tasarlayın, inşa edin ve öğrenin” felsefesiyle hem müfredattaki hem de güncel teknolojiye dair konuları ele alarak öğrencilerin fikirlerini gerçekleştirmesine olanak sağlıyor. Fikirler üreten öğrenciler atölyedeki setler ile prototip oluşturabiliyor, var olan teknolojilerin çalışma prensiplerini deneyerek keşfediyor. Özetle bu atölyede öğrenciler, bir dizi parçayı bir araya getirerek bir mühendis gibi modeller yapabilir, deneyleri simüle edebilir ve zor/karmaşık görünen yapıları inşa edebilir. Böylece problem çözme ve kritik düşünme becerisi kazanıyorlar..
Problem çözme, küçük yaşlardan itibaren geliştirilmesi gereken bir beceri olması yönüyle özel bir yere sahiptir. Çocukların okul öncesi dönemden itibaren problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi, gerçek yaşama uyum sağlamaları açısından da çok önemlidir. STEM öğrenme ortamında çocuklar probleme yönelik çözümler üretmek için fen ve matematik bilgilerini alt yapı olarak kullanıp, mühendisliğin sistematik tasarım adımlarıyla birleştirmektedirler. Mühendislik “gerçek yaşam problemlerine yönelik başarılı çözümler meydana getirmede sistematik tasarım yapma” olarak ifade edilmektedir. Öğretim ortamında mühendislik temelli uygulamalara yer verilerek öğrencilerin gelecekte karmaşık problemleri çözme ve karar vermede etkili bireyler olarak yetişmelerine fırsat sağlanmaktadır..
Mühendislik Atölyesi; öğrencilerin günlük hayatta karşılaştığı problemlere etkin çözüm yolları geliştirebileceği, kendi çözümlerini ve bakış açılarını değerlendirme olanağı bulduğu ve bu değerlendirmeler sonucu ürünlerini yenilikçi bakış açısı ile geliştirebildiği bir atölyedir..
İlkokul seviyesinden itibaren yapı setlerinin kullanan öğrencilerde proje temelli ve tasarım odaklı düşünme becerisinin gelişmesinin yanında psikomotor becerilerinin gelişimi de desteklenmektedir. Atölyede “keşfedin, tasarlayın, inşa edin ve öğrenin” felsefesiyle hem müfredattaki hem de güncel teknolojiye dair konuları ele alarak öğrencilerin fikirlerini gerçekleştirmesine olanak sağlıyor. Fikirler üreten öğrenciler atölyedeki setler ile prototip oluşturabiliyor, var olan teknolojilerin çalışma prensiplerini deneyerek keşfediyor. Özetle bu atölyede öğrenciler, bir dizi parçayı bir araya getirerek bir mühendis gibi modeller yapabilir, deneyleri simüle edebilir ve zor/karmaşık görünen yapıları inşa edebilir. Böylece problem çözme ve kritik düşünme becerisi kazanıyorlar..
Problem çözme, küçük yaşlardan itibaren geliştirilmesi gereken bir beceri olması yönüyle özel bir yere sahiptir. Çocukların okul öncesi dönemden itibaren problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi, gerçek yaşama uyum sağlamaları açısından da çok önemlidir. STEM öğrenme ortamında çocuklar probleme yönelik çözümler üretmek için fen ve matematik bilgilerini alt yapı olarak kullanıp, mühendisliğin sistematik tasarım adımlarıyla birleştirmektedirler. Mühendislik “gerçek yaşam problemlerine yönelik başarılı çözümler meydana getirmede sistematik tasarım yapma” olarak ifade edilmektedir. Öğretim ortamında mühendislik temelli uygulamalara yer verilerek öğrencilerin gelecekte karmaşık problemleri çözme ve karar vermede etkili bireyler olarak yetişmelerine fırsat sağlanmaktadır..
Robotik kodlama, günümüzde oldukça popüler olan bir eğitim alanıdır. Robotik ve kodlama, çocukların ve gençlerin problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilecek güçlü araçlardır.
Robotik kodlama, öğrencilerin temel robotik ve kodlama kavramlarını öğrenmelerine, kendi robotlarını tasarlama ve inşa etmelerine ve bunları programlamalarına olanak tanır. Bu süreç, öğrencilerin üretkenliklerini, problem çözme becerilerini, eleştirel düşünme becerilerini ve algoritma geliştirme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur.
Ayrıca bu alanda kariyer olanakları da oldukça fazladır. Endüstri 4.0 ile birlikte günümüzde birçok endüstride kullanılan önemli becerilerdir. Robotik kodlama eğitimi alan öğrenciler, bu becerileri kullanarak iş dünyasında başarılı olabilirler.
Bu atölyede Arduino, Rasperry, Python gibi robotik ve programlamaların temellerinin atıldığı eğitimler verilmektedir.
Robotik kodlama, öğrencilerin birçok avantaj elde etmelerine yardımcı olabilir. Bu avantajlar şunlardır:
3 boyutlu tasarım atölyesi, katılımcıların 3 boyutlu tasarım programlarını kullanarak kendi tasarımlarını oluşturmalarına ve 3 boyutlu yazıcılarda basmalarına olanak tanıyan bir eğitim ortamıdır. Bu atölyelerde, katılımcılar temel 3 boyutlu tasarım kavramlarını ve tekniklerini öğrenirler. Ayrıca, hayal güçlerini kullanarak kendi tasarımlarını oluşturma ve bunları hayata geçirme fırsatı bulurlar.
3 boyutlu tasarım atölyelerinin faydaları şunlardır:
3 boyutlu tasarım atölyeleri, farklı yaş grupları ve ilgi alanlarına sahip kişiler için uygundur.
3 boyutlu tasarım atölyelerine katılmak isteyen kişiler, atölyelerin hangi konuları kapsadığını ve hangi becerilerin öğretildiğini öğrenmek için atölye yöneticileriyle iletişime geçmelidir.
3 boyutlu tasarım atölyeleri, katılımcıların hayal güçlerini kullanarak kendi tasarımlarını oluşturmalarına ve bunları hayata geçirmelerine olanak tanıyan önemli bir eğitim ortamıdır. Bu atölyeler, katılımcıların yaratıcılığını, problem çözme becerilerini ve teknolojiyi kullanma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
Hoş geldiniz! STEM ve Bilim Merkezi olarak, öğrenmeyi eğlenceli hale getiren, ilgi çekici ve etkileşimli "Çer-çöp STEM Etkinlikleri" sunuyoruz. Bu etkinlikler, katılımcıların bilimsel düşünce, mühendislik becerileri ve yaratıcı problem çözme yeteneklerini geliştirmelerini sağlayan benzersiz deneyimler sunmaktadır.
Etkinliklerimiz, katılımcıların ellerini kirletmelerini ve meraklarını keşfetmelerini teşvik eder. Geri dönüştürülebilir malzemeler, artık parçalar ve çeşitli günlük nesneler, katılımcıların yaratıcılıklarını kullanarak bilimsel ve teknolojik konseptleri öğrenmelerine yardımcı olur. Bu deneyimler, soyut konuları somut hale getirerek öğrenmeyi daha anlamlı hale getirir.
Çer-çöp STEM etkinlikleri, katılımcıların gerçek dünyadaki sorunlara yaratıcı çözümler bulma yeteneklerini geliştirmelerini teşvik eder. Ekip çalışmaları ve bireysel çabalama yoluyla, katılımcılar karmaşık problemleri ele almayı öğrenirler. Bu, analitik düşünme ve işbirliği becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunur.
Etkinliklerimiz, temel mühendislik ve tasarım prensiplerini anlamak isteyenler için mükemmel bir fırsattır. Katılımcılar, malzemelerin özelliklerini keşfeder, tasarım süreçlerini deneyimler ve ürünlerin nasıl geliştirilebileceğini öğrenirler. Bu, geleceğin mühendisleri ve tasarımcıları için güçlü bir temel oluşturur.
Etkinliklerimiz, günlük yaşamda karşılaşılan fenomenleri anlamayı kolaylaştırır. Katılımcılar, günlük nesnelerin ve olayların arkasındaki bilim ve teknolojiyi keşfederek çevrelerindeki dünyayla daha derin bir bağlantı kurarlar.
Siz de STEM ve Bilim Merkezi olarak sunduğumuz "Çer-çöp STEM Etkinlikleri" ile ilgili daha fazla bilgi edinmek ve etkinliklere katılmak için bize katılın. Eğlenceli, öğretici ve ilham verici deneyimler sizi bekliyor!
LEGO Robotik Kodlama Atölyesi, çocukların hayal güçlerini ve üretkenlikleri kullanarak STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) becerilerini geliştirmelerine yardımcı olan bir eğitim programıdır.
Atölyede, öğrenciler LEGO tuğlaları ve blokları kullanarak robotlar tasarlar, inşa eder ve kodlarlar. Çocuklar, farklı robotik setler ve programlama dilleri kullanarak kendi robotlarını üretirler ve hayal güçlerini kullanarak onları hareket ettirmeyi, etkileşim kurmayı ve görevleri tamamlamayı öğrenirler.
Proje yazma atölyesi, katılımcılara proje yazma konusunda bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlayan bir eğitim programıdır. Atölye kapsamında, projenin temel kavramları, proje yazma aşamaları, projenin kabul edilme olasılığını artıracak teknikler ve püf noktaları gibi konular ele alınır.
Proje yazma atölyesinin amacı, katılımcıları bir projeyi etkili bir şekilde yazmak ve yönetmek için gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır. Atölye kapsamında katılımcılar, aşağıdaki kazanımları elde edebilirler:
Proje yazma atölyelerinin içeriği, atölyenin hedef kitlesi ve süresi gibi faktörlere göre farklılık gösterebilir. Ancak, genel olarak aşağıdaki konular atölye kapsamında ele alınabilir:
Proje nedir? Proje yazma aşamaları Projenin temel unsurları Projenin kabul edilme olasılığını artıracak tekniklerProje yazma atölyesine katılanlar, aşağıdaki faydaları elde edebilirler:
Dijital Dünyanın Derinliklerine Yolculuk
Bireylerin dijital çağın temel beceri ve bilgilerini edinmesi için birçok eğitim vermekteyiz. Bu eğitimler:
Bilgisayar ve yazılım derslerinin kazandırdığı yetkinlikler, hem akademik hem de profesyonel yaşamda bir adım öne çıkmayı sağlar. Özellikle 21. yüzyılda dijital okuryazarlık ve olma becerisi giderek daha değerli hale geliyor. Bu nedenle, bu tür derslere erken yaşta başlamanın sağlanması için büyük avantaj sağlar.